Tündérkert

Tündérkert

5 + 1 tipp, hogy gyorsan elmúljon a torokfájás

2014. december 28. - TündérkeRT

Reggelre leesett az első hó. Én még mindig úgy tudok örülni neki, mint a gyermek, aki először lát életében havat. Ilyenkor annyira szép a táj, és a látványa valamiféle békességgel, nyugodtsággal ajándékoz meg. 

Mégis van, ami beárnyékolhatja ezeket a napokat. Például egy kis torokfájás vagy megfázás, ami nem ritka az ilyen langyos időben, nincs olyan hideg, hogy kifagyjanak a bacik. Engem is meglepett egy jó kis torokfájás tegnap előtt estére. Igazából reggelente már egy ideje fáj a torkom, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget (nagy hiba). Most pedig az egyik mandulám megnagyobbodott, nyelni is alig bírtam. Mostanra szerencsére már sokkal jobban vagyok, a fájdalom minimális, és a mandulám mérete is csökkent. 

Ezennel szeretném veletek megosztani, mit tehettek, hogy nektek is ilyen hamar elmúljon a fájdalom. Nekem ezek a praktikák mindig beválnak, és a torokfájás is hamar elmúlik. Nem szoktam antibiotikumozni, csak a legvégső esetben, amire szerencsére nagyon ritkán kerül sor, és orvoshoz is csak ritkán megyek. 

Na, de jöjjenek is a tippek:

1. Gyömbértea

A friss gyömbérből főzött teának nincs párja. Csak felvágsz egy kevés gyömbért, leöntöd forró vízzel. Mikor picit kiázott én szoktam bele tenni mézet és frissen facsart citromlevet, de persze tisztán is iható, csak így finomabb. :) A gyömbérnek egyébként számos jótékony hatása van, pl. emésztési problémák javítása, megfázási tünetek enyhítése.

3e73231e0b01b50bff80d24b38e26b5a.jpg

2. Homeogene 9

Ez egy homeopatikus cukorka torokfájás ellen. Nekem sokat segít, először óránként kell szopogatni egyet, ha pedig már nem fáj annyira a torkotok, akkor lehet csökkenteni az adagot. A homeopátiával kapcsolatban nagyon megosztóak a vélemények, de én ha valami bajom van, mindig először ezzel kezelem. Köhögésre is ilyen szirupom van (Stodal), erősebb megfázásra is ezt szoktam (Engystol), nyugtató hatású készítményük is nagyon jó (Sedatif Pc), és még sorolhatnám. 

0031002287519.jpg

3. Házi pálinka

Igen, segít. Letisztítja a torokról a bacikat, a gyomorra is hasznos. Én amúgy nem iszom, csak ha valami bajom van, de mindig használ. Nem kell sokat, csak olyan két kortyot, kb. 3x naponta. Én legalábbis mikor még nagyon fáj, és itthon vagyok, nem kell munkába mennem, így szoktam. Ha munkába járok, tehát hétköznap, akkor csak este. 

4. Légúti tea

Nekem ez is sokat használ. Az íze sem rossz. Az enyém menta, cickafarkfű és oregánó keveréke azt hiszem.

250.jpg

5. Meditáció

A meditáció egyébként nagyon sok mindenben segít, jót tesz testnek és léleknek. Számos jótékony hatása van (csökkenti a depressziós tüneteket és a szív - és érrendszeri megbetegedéseken is segít). Youtube-on számos jó meditációt találhattok, vagy relaxációs Zen zenéket, amiket én is használok. Belinkelek nektek ide egy - kettőt, amiket én is hallgatok.

 

+ 1 tipp: Sál

Mikor fáj a torkom, itthon is mindig sál van a nyakam körül, mert a meleg jó ilyenkor a toroknak. Mikor kicsi voltam egyébként anyukám mindig felmelegített olajat öntött egy nagyobb vattára, azt textil zsebkendőre tette és ezzel tekerte körbe a nyakamat. Ez is nagyon hasznos, bár szerintem a meleg, kötött sál is elég.

Remélem tudtam nektek segíteni ezzel a poszttal, főleg ha épp hasonló problémátok van. Ne feledjétek a sok pihenést is mellé.

large.jpg

 

Szép vasárnapot!  

Képek: Pinterest, Google, Weheartit

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletszepsegei.blog.hu/api/trackback/id/tr287016589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WildBear 2014.12.28. 17:16:33

Homeopátia, gratulálok !

Son of White Horse 2014.12.28. 17:16:36

A gyógyszer a házi pálinka! A többi kamu! Főleg a homeopátia!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.28. 17:16:52

Nagyon sok fokhagymát enni, nagyon kevés bármivel, amihez illik az íze, hogy a torokfájás elmúljon, de a kalóriák ne pörögjenek.

Hajszálvékonyra szeletelt fokhagymagerezdet - 3-5 db-ot - leönteni 2 dl forró húslevessel, vagy leveskockából forralt lével, vagy forró tejjel. Kis áztatás és hűlés után a levet elkortyolni róla, a fokhagymákat meg elrágcsálni.

TündérkeRT 2014.12.28. 17:19:56

Nekem ezek közül minden segít. Persze nincs két egyforma szervezet, mindenkinek más a tuti módszer. :)

TündérkeRT 2014.12.28. 17:21:06

@polyvinyl: Igen, a fokhagymát kihagytam. Próbáltam már én is, és az is sokat segít. Köszönöm, hogy leírtad! :)

Ha esetleg még valakinek van valami tuti tippje, írja ide nyugodtan :)

Kaksi Kapitány 2014.12.28. 18:49:41

+ Forró turmeric-es (kurkurum) tej. Indiai recept, csodákat tesz.
+ citromos Jägermeisteres tea. Soha nem hagyott cserben :)

Viktor Fulop 2014.12.28. 18:49:44

Homeopatikus cukorka? Eddig olvastam a cikket.

Megvalósító Macska · http://megvalositas.blog.hu/ 2014.12.29. 15:52:53

Énekesként nálam mindig van sál, nyáron is a táskámban, hogy ha valahol vagyok, és estére lehűl a levegő, elő tudjam kapni, hogy vigyázzak a hangomra. :) A pálinka nem való sajnos minden megbetegedésre (hangszalag-gyulladáskor pl. tilos).

Az én receptem:
- Teakomplex: kamilla + hársfa + lándzsás útifű
- Hársméz + propoliszoldat, vagy jó propoliszos hársméz
- Szájvízzel gurgulázás (Glister)
- Meg persze ha fáj, sajna muszáj gyulladáscsökkentő fájdalomcsillapító, de befájdalomcsillapítózva tilos énekelni, hiszen akkor az ember nem érzi a határait...

Amúgy részemről a homeopátia működik. Legalábbis a Sedatif PC anno bevált, mostanában pedig az allergiaszezonban (és előtt) szopogatom az Ambrosiumot és a Histaminumot, és abszolút csökkenti a tüneteket.

pannonfunk 2014.12.29. 15:54:19

A homeopátiás sürgősségi videót ugye muszáj ide betenni, csak hátha még valaki nem látta :)

www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0

Amúgy ha nagyon fáj a torkod, akkor csak tized tablettát veszel be? :) Mert lehet, hogy egy szem homeopátiás cukorkát kellene egész életedre beosztni, pl. valószínűleg nem lesz 1000-nél többször torokfájásod életed során, ha tízezred tablettákat szopogatsz, az már ugye tízezerszeres hatás, abból 10 adag elég kell, hogy legyen egy torokfájásra, végülis a legolcsóbb megoldás, nem? :)
süti beállítások módosítása