Tündérkert

Tündérkert

Pár csepp forróság a hideg napokra

2014. szeptember 15. - TündérkeRT

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én az idő rosszra fordultával (jelen pillanatban is zuhog az eső) nagyon szeretem magam bevackolni a szobámba, puha takaró alá, egy jó könyvvel vagy filmmel, mellé forró, finom teával.

Most egy új fajta teára akadtam. Egy helyi bárban már láttam tavaly is a sült teára keresztelt italt, de nem kóstoltam, fogalmam sem volt róla, hogy mi az (szégyen, nem szégyen). A minap pedig egy boltban is megpillantottam egy kis üvegcsében, gondoltam megveszem, megkóstolom. Miután a neten is rákerestem, rájöttem, hogy itthon is egyszerűen el lehet készíteni, ki is próbáltam. Isteni lett (sokkal jobb, mint az üzleti), a receptet meg is osztom veletek. :)

Hozzávalók:

  • gyümölcs - én fél kiló gyümölcsöt tettem bele, narancsot és almát, de bármilyet fel lehet használni, akár frisset, befőttet vagy aszaltat is
  • kristálycukor - fél kilóhoz 25 dkg kell
  • fahéj, szegfűszeg ízlés szerint

20140914_112403_1.jpg

 

Először is felvagdossuk apróra a gyümiket, az én esetemben plusz még megmossuk a narancsot meleg vízben és meghámozzuk( azért kell megmosni, mert a héját is meg kell sütni). Ha kész, beletesszük egy tálba, amiben majd sütjük. Hozzá keverjük a cukrot, a fahéjat és a szegfűszeget.

20140914_114056_1.jpg

 

Ha jó alaposan összekevertük, mehet is a sütőbe. Én tettem még hozzá egy pici vizet is.

160 - 170 °C fokon sütjük, egy órán keresztül, közben párszor megkeverjük.

20140914_114436_1.jpg

Ha kész, kiszedjük belőle a narancs héját és a szegfűszeget, aztán még forrón befőttes üvegekbe rakjuk, ráerősítjük a tetőket, fejjel lefelé fordítjuk, és megvárjuk míg kihűl. 

20140914_181433_1.jpg
2 - 3 kanál ebből, leöntjük  forró vízzel, és ha kicsit kihűlt már fogyaszthatjuk is. 
Az üvegekre egyébként nagyon szép címkéket gyárthattok a jam labelizer oldalán. 

Sok sikert az elkészítéséhez, remélem ízleni fog. 

Szép estét nektek!
xoxo 

TünciQe ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://eletszepsegei.blog.hu/api/trackback/id/tr516701465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása